به مدت محدود تنظیم تمام لایحه های حقوقی تنها با مبلغ 800 هزار تومن: 09336551268

وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ ﴿۱﴾ الَّذِينَ إِذَا اكْتَالُوا عَلَى النَّاسِ يَسْتَوْفُونَ ﴿۲﴾ وَإِذَا كَالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ يُخْسِرُونَ ﴿۳﴾ أَلَا يَظُنُّ أُولَئِكَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ ﴿۴﴾ لِيَوْمٍ عَظِيمٍ ﴿۵﴾

تماس رایگان با ما:

تلفن:09336551268

برای تماس با وکیل متخصص در زمینه ی چک و سفته و سهم الارث از شماره ی بالا استفاده کنید

سریع ترین راه وصول چک برگشتی

سریع ترین راه وصول چک برگشتی

سر فصل های محتوا

سریع ترین راه وصول چک برگشتی

برای وصول چک 4 راه قانونی وجود دارد:

  1. وصول چک از طریق تقدیم دادخواست

  2. وصول چک از طریق صدور اجرائیه در دادگاه

  3. وصول چک از طریق صدور اجرائیه در دوائر اجراء ثبت

  4. وصول چک از طریق تعقیب کیفری

یکی از متداول ترین و بیشترین سوالات در زمینه وصول چک این است که کدام مسیر سریع ترین روش برای رسیدن به مبلغ چک می باشد.

مراحل شکایت چک برگشتی

همانطور که در مقالات مکررا تایید کرده ایم هیچ گاه نمی توان برای وصول تمام چک ها نسخه یکسانی پیچید و سریع ترین راه وصول چک برای هر چک با شرایط خاص چک و با خواست شما در مورد آن می تواند متفاوت باشد.

بهترین مسیر برای رسیدن با سریع ترین راه وصول چک و با بیشترین منافع ممکن اخذ مشاوره و راهنمایی با وکلای متخصص در دعاوی چک می باشد.تا بتوانند با درک کامل از مزایا و معایب هر روش و مطابقت آن با نیازهای متقاضی بهترین و سریع ترین راه وصول چک را به شما معرفی کنند.چرا که اگر قرار بود تنها یک روش برای تمامی چک ها بهتری و سریع ترین روش باشد در عمل وجود روشهای مختلف بی معنا بود.

تعیین سریع ترین راه وصول چک برگشتی

عوامل موثر در تعیین بهترین راه:

عوامل مختلفی در تعیین اینکه کدام مسیر الزاما بهترین مسیر است موثر می باشد.

اینکه چک برای چه تاریخی است.

تنها یک متعهد دارد یا می توان علیه متعهدین مختلفی طرح دعوا نمود.

آیا صادر کننده با شما در یک شهر زندگی می کند یا فاصله مکانی زیادی دارد.؟

آیاصادرکننده دارای اموال زیادی است که برای شما به راحتی قابل شناسایی می باشد یا اینکه در عمل هم توان پرداخت وجه چک را ندارد.

ایا بیشتر مایلید که چک را از صادرکننده وصول کنید یا سایر مسئولین و متعهدین چک

آیا چک سالم است یا خط خوردگی دارد؟و آیا امضاء صادرکننده با امضاء موجود در بانک تطابق دارد یا خیر؟آیا علت پرداخت نشدن چک فقط کسری موجودی است یا علت دیگری مثل چک از حساب مسدود یا دستور انسداد چک وجود دارد؟

تماس رایگان با ما:

تلفن:09336551268

برای تماس با وکیل متخصص در زمینه ی چک و سفته و سهم الارث از شماره ی بالا استفاده کنید

بهترین روش وصول چک

کدام روش:

استفاده از روش های قدیمی چون طرح دعوای حقوقی هزینه دادرسی بالایی دارد ولی می توان ضمن یک دعوا از تمامی حقوق چک بهرمند شد. استفاده از روش های جدید که به دنبال قانون جدید صدور چک ایجاد شد هزینه بسیار پایین و مدت زمان کمتری برای رسیدن به مقصد دارد ولی فقط می توان اصل مبلغ چک را آن هم علیه صادر کننده مطالبه کرد و هر گونه مطالبه دیگری نیازمند به طرح دعاوی جداگانه می باشد.

گاهی روش های ترکیبی یا استفاده از دو روش هم زمان بهترین نتیجه را حاصل می نماید.

حق الوکاله وکیل در پرونده های مربوط به چک از طرف متعهد قابل دریافت است در عین اینکه یک وکیل متخصص با توجه به تجربه بالای خود بهترین نتایج را برای شما به همراه خواهد داشت.

در نتیجه بهترین روش پیشنهادی گروه حقوقی وکیل مالی برای شما استفاده از وکیل متخصص یا حداقل اخذ مشاوره کامل از یک وکیل قبل از شروع دعوا به صورت اتفاقی می باشد.بی شک کسانی که تجربه وکلا را ندارند و فقط با یک پرونده چک روبرو بوده اند نمی توانند مشاوران خوبی برای معرفی سریع ترین راه وصول چک باشند.

مهمترین نکته در این رابطه آن است که استفاده از روش صدور اجرائیه از طریق دادگاه در رویه عملی ما فقط برای چک های صیادی بوده و درچک های قدیمی انجام نمی پذیرد.

برای صدور اجرائیه از طریق اجرای ثبت نیز حتما در گواهینامه عدم پرداخت باید مطابقت امضا صادرکننده با امضاء موجود در بانک مورد تایید قرار گرفته باشد.

در تعقیب کیفری پرونده های چک باید بدانید که چک مدت دار قابلیت تعقیب کیفری ندارد.

تنها روشی که برای تمام چک ها با هر شرایطی قابل اعمال است تقدیم دادخواست مطالبه وجه چک است که هزینه بالایی برای دادرسی دارد.

نکته مهمتر آنکه چک های صیادی تنها تا سه سال از تاریخ صدور دسته چک معتبرند.بعد از این مدت در حکم یک رسید عادی بوده و خاصیت چک ندارند.

برای تشکیل پرونده های اجرای ثبت اگر چه می توان در محل صدور گواهی عدم پرداخت اقدام نمود اما معرفی مال و توقیف و طی مراحل اجرائی آن چنانچه صادرکننده ساکن حوزه ثبتی دیگری باشد یا اموال وی در محدوده حوزه ثبتی دیگری باشد با اعطاء نیابت باید ازدایره اجرا ثبتی محل اموال اقدام نمود.بعلاوه که لاشه چک نیز در جریان پرونده ثبتی اخذ میگردد.

بر خلاف تصور عامه مردم که تعقیب کیفری را سریع ترین و بهترین روش اقدام حقوقی علیه صادرکننده می دانند ، به این علت که در عرف روابط تجاری ما اکثر چک ها به صورت مدت دار صادر می شوند بیشتر پرونده های کیفری نیز با منع تعقیب مواجه می گردند و این خود نوعی اتلاف زمان است.

اگر چک را ظرف 15 روز از تاریخ آن برگشت بزنید در هنگام دادرسی دارای مزایای هستید که مربوط به چک ها بوده و کار شما را راحت تر پیش می برد از جمله امکان تامین خواسته بدون پرداخت خسارت احتمالی وجود دارد.

در روشهای مختلف به استثناء روش کیفری در صورتی که مدیون خودش وسایل پرداخت را فراهم نکند و دریافت با اقدامات اجرائی انجام گردد نیم عشر دولتی نیز دریافت می شود.

تعقیب کیفری با وجود شرایط طرح دعوا ،سریع ترین مسیر برای جلب متهم است و به دلیل عواقب کیفری خود علاقه به محل مشکل از طریق مصالحه و تمایل به پرداخت از طرف متهم را افزایش می دهد.

در پایان ذکر این نکته مهم بارها و بارها خالی از حسن نیست که بگوییم اگر در انجام هر کاری با وکیل متخصص مشورت کنید مسیر خود را کوتاه تر و منافع خود را بیشتر خواهید کرد.

لینک های اشتراک گذاری

واتساپ
توییتر
پرینت
تلگرام

تماس رایگان با ما:

تلفن:09336551268

برای تماس با وکیل متخصص در زمینه ی چک و سفته و سهم الارث از شماره ی بالا استفاده کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بعد از ثبت درخواست مشاوره شماره وکیل سریعا در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید از یک ساعت مشاوره تخصصی استفاده بفرمایید

———————————————————————————————————————————————————————–

قیمت یک ساعت مشاوره با وکلای متخصص ما                                                       50,000تومان

———————————————————————————————————————————————————————–