به مدت محدود تنظیم تمام لایحه های حقوقی تنها با مبلغ 800 هزار تومن: 09336551268

وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ ﴿۱﴾ الَّذِينَ إِذَا اكْتَالُوا عَلَى النَّاسِ يَسْتَوْفُونَ ﴿۲﴾ وَإِذَا كَالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ يُخْسِرُونَ ﴿۳﴾ أَلَا يَظُنُّ أُولَئِكَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ ﴿۴﴾ لِيَوْمٍ عَظِيمٍ ﴿۵﴾

تماس رایگان با ما:

تلفن:09336551268

برای تماس با وکیل متخصص در زمینه ی چک و سفته و سهم الارث از شماره ی بالا استفاده کنید

وکالت در وصول چک

وکالت در وصول چک

سر فصل های محتوا

نقش وکیل در وصول چک چیست؟

در دنیای امروز که همه کارها به سمت تخصص پیش می روند نقش وکالت در وصول چک غیر قابل انکار و نقشی پررنگ و پر معناست.

اگر چه در وادی امر به نظر می رسد پرونده های مربوط به چک ساده بوده و به راحتی قابل انجام هستند حتی بدون وکیل، اما واقعیت این است که روش های مختلف در وصول چک ، شرایط مختلف برای وصول چک و اهداف مورد نظر دارنده چک مسیر را به سادگی تصور عامه روشن و میسر نمی کند.

پرونده های مربوط به وصول چک نیز به دلایل بسیار متعدد هر کدام ریزه کاری ها و تخصص و آگاهی به مسیر را نیاز دارد که چنین موردی تنها از یک وکیل پایه یک دادگستری خصوصا متخصص در زمینه چک ها به راحتی قابل انجام است.

تصورات اشتباه رایج میان مردم در این مورد که تعقیب کیفری چک تنها راهی است که منتج به جلب صادرکننده می شود یا زودتر یا کم هزینه تر از سایر روش ها به مقصد می رسد بدون آگاهی از پیش نیاز های طرح دعوای کیفری یا بدون رعایت مواعد قانونی منجر به صدور حجم بالایی از قرارهای منع تعقیب در دادگستری شده است .

مقاله مراحل برگشت زدن چک

ناآشنایی با امکانات جدید قانون صدور چک و رفتن در مسیر های قدیمی و طولانی نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در میان مردم است که در نهایت وقت و انرژی و هزینه های بالایی را به مردم تحمیل می کند.

وکیل دادگستری با آگاهی نسبت به قوانین ،رویه های قضائی و نتایج حاصله از رفتن در هر کدام یک از مسیرها شما را سریع تر ،بهتر و با بیشترین منافع حاصله به مقصود خواهد رسانید و از اتلاف وقت و انرژی شما جلوگیری خواهد کرد.

پرونده های مربوط به وصول چک چون پرونده هایی مالی هستند دارای حق الوکاله های متفاوتی بسته به مبلغ چک می باشند .گاهی افراد علت عدم مراجعه خود به وکیل را همین هزینه های سنگین حق الوکاله می دانند.ولی باید بدانیم که حق الوکاله پرداختی نیز از صادر کننده قابل وصول است و مبلغ از دست رفته خواهان محسوب نمی شود.

در دادگستری با افراد زیادی مواجه میشویم که به توصیه افراد عادی دیگر که راهی را رفته و به خواسته خود رسیده اند و یا حتی نمی دانسته اند که بیشتر از این می توانند به خواسته های خود نائل گردند وارد یکی از طرق قضائی وصول چک می شوند و بعد از چندین ماه پیگیری با حکم یا قراری مواجه شده اند و دست خالی تازه به فکر مشاوره و خدمات وکالتی می افتند در حالی که یک مشاوره ساده قبل از اقدام مسیر آنها را بسیار روشن تر و متفاوت تر می نماید.

چک در قانون ما در حکم یک سند لازم الاجراست .این ویژگی به دلیل اعتبار بخشیدن به چک ها در معاملات روزمره است.اما خود این ویژگی امتیازاتی را در دعاوی چک به همراه می آورد که بیشتر افراد عادی از آن بی خبرند و عدم استفاده از این ویژگی ها و رعایت شرایط آن ،چک را در حد یک رسید مطالبه وجه عادی پایین می آورد و آن ها را در راهروهای دادگستری کلافه و خسته می کند.

به عنوان یک نکته مهم برای وصول چک توصیه متخصصین ما به شما این است که حتما و الزاما چک خود را نهایت ظرف 10 روز برگشت بزنید و گواهی عدم پرداخت آن را دریافت نمایید.

همین نکته به ظاهر ساده که در هیچ یک از سایت های اینترنتی نیز به آن اشاره نشده است خود به تنهایی منشا بسیاری از امتیازات است.و از این دست نکته ها و ریزبینی های بسیار در دعاوی چک است که تمایز حضور و عدم حضور یک وکیل دادگستری در این دسته از دعاویست.

تماس رایگان با ما:

تلفن:09336551268

برای تماس با وکیل متخصص در زمینه ی چک و سفته و سهم الارث از شماره ی بالا استفاده کنید

وکالت در وصول چک توسط اشخاص حقیقی

وکیل در وصول چک توسط اشخاص حقیقی:

در همه مواردی که بحث وکالت در وصول چک مطرح می گردد منظور وکالت وکیل دادگستری و پیگیری قضائی چک برای وصول نیست.

چک ها در شکل قدیمی به سه صورت پشت نویسی می شدند .یا به منظور انتقال یا به هدف وکالت در وصول یا برای ضمانت.

اما در چک های جدید صیادی، الزاما باید در وجه شخص معین صادر شوند و پشت نویسی برای انتقال در آنها ممنوع است.چرا که نام دارنده چک در سامانه صیادی ثبت می شود و وجه چک به همان شخص پرداخت می گردد.اما طی نظر اعلامی بانک مرکزی پشت نویسی برای وکالت در وصول همچنان مجاز است و نقش پررنگ تری نسبت به گذشته دارد.در واقع شخصی که در سامانه صیادی به عنوان دارنده ثبت شده است می تواند با دو امضاء در پشت چک و قید عبارت جهت وکالت در وصول ،وکیلی را برای دریافت وجه روانه بانک کند.

البته این نکته هم قابل ذکر و تامل است که اگر چه مدت مدیدی از اجرائی شدن قانون جدید صدور چک می گذرد اما در رویه عملی بانک ها همچنان مانند سابق کسی که با یک چک به بانک مراجعه نماید می تواند وجه آن را دریافت کند.حتی اگر چک در وجه شخص دیگری نوشته شده باشد با تکمیل پشت چک و پر کردن عبارت بعد از وصول به حساب شماره ….. واریز گردد وجه پرداخت می شود.

سخن پایانی:

خلاصه کلام آنکه اگر شما در درمان بیماری ها به تخصص یک پزشک نیازمندید قطعا و یقینا در مسائل حقوقی نیز به کمک وکلا نیازمند می باشید .از آنجا که حق الوکاله وکیل نیز جزئی از خسارات دادرسی می باشد که از طرف مقابل قابل وصول است این هزینه بی دلیل بر شما تحمیل نمی شود.

اگر چه همه بحث ما در باب وکالت در وصول چک بود اما باید بدانیم بر خلاف تصور عامه صادرکنندگان چک نیز در موارد متعددی می توانند با دفاع از خود به صورت حرفه ای و مهندسی شده با کمک یک وکیل متخصص در زمینه دعاوی چک از پرداخت غیرموجه چک خودداری نمایند.این حق الوکاله نیز در صورت اثبات ادعا توسط صادرکننده از طراح دعوا نیز قابل مطالبه می باشد.

در نهایت اینکه پرداخت حق الوکاله برای پرونده های چک بخصوص از آنجا که از طرف مقابل هم قابل دریافت می باشد خود سرمایه گذاری مطمئنی برای رسیدن به یک نتیجه عالی می باشد.

در این مقاله در مورد وکالت در وصول چک با شما صحبت کردم اگر لذت بردید مقالات زیر هم مشاهده بفرمایید

لینک های اشتراک گذاری

واتساپ
توییتر
پرینت
تلگرام

تماس رایگان با ما:

تلفن:09336551268

برای تماس با وکیل متخصص در زمینه ی چک و سفته و سهم الارث از شماره ی بالا استفاده کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بعد از ثبت درخواست مشاوره شماره وکیل سریعا در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید از یک ساعت مشاوره تخصصی استفاده بفرمایید

———————————————————————————————————————————————————————–

قیمت یک ساعت مشاوره با وکلای متخصص ما                                                       50,000تومان

———————————————————————————————————————————————————————–